Kızıma Hazırladıklarım

Çıktığımız günü birlik Eskişehir yolculuğundan döndük. Çok istediğim halde yine ziyaret yerlerini göremedim. Kendi arabamızla gitmemizin verdiği rehavetle evden çıkmamız saat 11 i buldu. 2  buçuk üç saat arası sürüyor. Valizleri eve çıkarıp yerleştirdim ettim diyesiye  baya zaman geçti. Bir valiz ile geldi iki valiz ile geri döndü. Ne varsa kışlık giysileri doldurmuştuk. Eskişehir de özellikle  odun pazarı evlerini görmek istiyordum. Methini çok duydum. Ama kısmet olmadı.O gün için,  aşırı bir trafik vardı. Yabancısı olduğumuz için şehir içinde yolu da kaybettik. Tekrardan evin önüne gelmemiz baya bir zaman aldı. Dolayısıyla bizim gezi yalan oldu. Malum artık kış saati. Daha fazla oyalanmamak adına Ankara'ya yola çıktık. Bilmediğin yerde yanında bir rehber olacak. Bakalım nasip, bir daha ne zaman gideriz ?

Bunlar kuzuya hazırladığım yolluklar.





   Köftenin Garnitürü. Biber,domates ve halka doğranmış soğan tavada kalan yağın içine atılır ve sotelenir. normalde patates püresi tavsiye edilir ama buda çok güzel oluyor. Naçizane tavsiyemdir.


Kedi dili pasta sevildi ve tekrardan kızıma da yapıldı. 


Anneannenin kurban kıyması kavruldu ve poşetlendi.



Fasulye ve nohutu haşlayıp poşetledim.


Babaanne tarhanası. tabi ki yengelerinin de ellerine sağlık.



Lahana Sarması. Malatyalı komşularımın tabiri ile lahana köftesi:)


Menemen yapılır. kuzuyu da verilir.





Ve bunlarda Eskişehir'den bir kaç kare.

Allah'a emanet olun. Görüşmek üzere.

15 yorum:

  1. Ay canım ablam yaa.Rabbim muvaffak etsin sizi.Tez zamanda kavuşmanız dileğiyle.İnşallah hayırlısıyla tamamlar okulunu.Ayrıca hazırlıkların benim bile iştahımı kabarttı yani:) Ama kızın da orada onları yedikçe senin yemeklerine ve sana olan özlemi bir nebze olsun diner.sevgi ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şulecim Allah razı olsun canım benim güzel duaların için. Karınca kararınca birseyler yapmaya çalıştım. Orada buzluga koydum. İhtiyacı oldukça çıkarsın diye.sevgiler canım

      Sil
  2. maşallah yok yok yani canım.hepsi harika.köfte de ayrı bir güzel olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfağa buyrun:tesekkur ederim canım. Ben sizin kadar harikalar oluşturamam ama elimden bunlar geliyor. Sevgiler canım

      Sil
  3. Afiyetle,sağlıkla yesin kızınız,ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zübeyde ü:teşekkür ederim. Çok sağolun. Sevgiler

      Sil
  4. anne yüreği işte değil mi insan ne bulsa tattırmak istiyor. ne lezzetli mamalar hazırlamışsın öyle afiyet olsun kuzuna.. hayırlı ilimler alsın ailesine hayırlı evlat olsunlar da biz her türlü fedakarlığı yaparız değil mi? ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle oluyor saadetcim.hatta yapamadiklarımıda hazırlamaya çalışıyorum. Pazardan onun sevdiği birşey alsam hemen aklıma geliyor. Hani derler ya bogazima diziliyor.bu 4 sene nasıl geçecek böyle. Alışirmıyım dersin. Inşaallah hayırlı siyla biterde vatana millete ailelerine hayırlı evlat olurlar çocuklarimiz.fedakarlik bizden.sevgiler canım

      Sil
  5. kızına bunları yapanın evinde kendisine yaptığı ne hazineleri vardır kimbilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ya o kadar değil inanki.herkes gibi bende elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. Rabbim olmayanlara daha fazla fazla versin. Teşekkür ederim güzel yorumun için. Sevgiler

      Sil
  6. Anne yüreği işte nasıl da her şeyi düşünüyor...
    Allah nasip ederse,bir zaman sonra kızın size rehberlik yapar,
    Malatyalılar nahna köftesi derler daha çok da eskiler :)seviyorum ben bu şiveli konuşmaları çünkü çok doğallar,yapmacık değil,
    Fatmacım her şey çok güzel,Rabbim sizlere rızası uğrunda geçirilmiş bir hayat yaşatsın(amin),hayırlı cumalar,kalbi muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat cemresi:çok teşekkür ederim Allah razı olsun canım güzel duaların için. Dahada yapamadiklarımı hazirlamaya çalışıyorum. Yemek sırası gelince sıkıntı yaşamasın istiyorum. İçim rahat etmiyor.oda öyle Söyledi zaten. Ben alışınca size rehberlik yaparım dedi.evet canim her yörenin kendine has şivesi konuşması var.benimde çok hoşuma gidiyordu dinlerken. Dularina amiin diyorum. Hayırlı cumalar. Sevgilerimle

      Sil
  7. ben Eskişehirliyim :) Şehir içi trafiği biraz karışık bir o kadarda sıkışıktır : ) özellikle istasyon kızılcıklı hatta kızılay da hail olmak üzere arası hep trafik var gibidir :) güzel bir gezi olmuş. Allah zihin açıklığı sıhat versin kuzuna afiyet şeker olsun sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Seviminaskanasi:demek Eskişehirlisiniz. O gün gerçekten trafik çok yogundu.sonradan kızım arastirmis.anne tramvay da her yere ulaşıyor biz boşa ugraşmisiz dedi.guzel dualarinız için Allah razı olsun. Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ayy Fatma abla ellerine sağlık, kızınada afiyet olsun çok lezzetli görünüyor yaptıkların :)

    YanıtlaSil